کراک و کريستالي که در ايران مصرف مي شود 400 برابر خطرناک تر از هروئين و کراکي است که در اروپا مورد استفاده قرار مي گيرد

يزدفردا- فرمانده انتظامي استان "گلستان" در گفت و گو با خبرنگار پليس از کراک بعنوان خطرناک ترين ماده افيوني ياد کرد و گفت: "کراک و کريستالي که در ايران مصرف مي شود 400 برابر خطرناک تر از هروئين و کراکي است که در اروپا مورد استفاده قرار مي گيرد".

به گزارش يزد فردا"سرهنگ "کريمي" در ادامه سخنان خود  گفت: "اعتياد ريشه بسياري از جرايم در جامعه است و نقش مهمي در از هم پاشيدگي خانواده ها دارد بطوريکه طبق آمار موجود 85 درصد در خواست طلاق به دليل اعتياد همسر به مواد مخدر است".

وي افزود: "در حاليکه جمهوري اسلامي در خط مبارزه با موادمخدر قرار دارد و نيروي انتظامي تا کنون بيش از سه هزار و 600 نفر شهيد و 12 هزار مجروح تقديم کرده است و به گزارش اخير سازمان ملل، اقدامات ايران در مبارزه با مواد مخدر اقدامي بي نظير و خوب توصيف شده کشورهاي غربي تنها شعار مبارزه با مواد مخدر سر مي دهند و عملاً اقدام مؤثري انجام نداده اند و اشغالگران آمريکايي و انگليسي که در افغانستان مستقر هستند عملاً هيچ اقدامي در اين مورد انجام ندادند".

رئيس پليس "گلستان" همچنين توليد اين ماده افيوني را در کشور رو به افزايش خواند و گفت: "ما براساس وظايف شرعي ديني و انساني خود همچنان به مبارزه با اين بلاي خانمانسوز ادامه مي دهيم. باندهاي سودجو قاچاق مواد مخدر از طريق اعتياد جامعه و جوانان ما را آلوده مي کنند، مواد مخدر نبايد يک مسئله ساده داخلي تلقي کنيم چرا که در گذشته اگر در کشور ما اين مسئله و مصرف مواد مخدر به حالت سنتي بود اما اکنون از جنبه سنتي خارج شده و به تهديدي عليه جامعه و جوانان ما از سوي باندهاي بين المللي تبديل شده است".

وي ادامه داد: "امروز مواد مخدر بحران بين المللي در جهان است که پس از بحران هسته اي، رشد بي رويه جمعيت و محيط زيست، در رتبه چهارم بحران هاي جهاني قرار دارد، اين بحران فقط در منطقه اي از جهان را با خطر مواجه نکرده، بلکه تمامي جهان و کل بشريت را در معرض خطر و تهديد قرار داده است که بنا به فرمايش فرمانده نيروي انتظامي، باندهاي بين المللي قاچاق سالانه بيش از 600 ميليارد دلار به جيب مي زنند".

اين مقام انتظامي استان تصريح کرد: "امروز قاچاق و مواد مخدر با 2000 ميليارد دلار گردش مالي پس از در آمد نفت، سلاح و جهانگردي در رتبه چهارم قرار دارد و در حال حاضر مهمترين مشکل جامعه جهاني ارتباط ايدز و اعتياد به مواد مخدر است".

سرهنگ "کريمي" در پايان گفت: "بسياري از انسان هاي آلوده به مواد مخدر از طريق استفاده از سرنگ هاي تزريق مشترک به ايدز مبتلا مي شوند و سپس با انتقال اين بيماري مهلک به خانواده هاي خود آمار اين بيماري را در جهان بالا مي برند".در سال گذشته حدود چهار هزار و 178 تن مواد مخدر توسط نيروي انتظامي در مرزها و مبادي ورودي استان ها کشف و ضبط شده است که شامل 12 تن هروئين، 11 تن مرفين و 325 تن ترياک مي باشد.

وي ابراز اميدواري کرد که خانواده هاي محترم قبل از آنکه فرزندانشان به اعتياد گرفتار شوند با بروز علايم اوليه از غرق شدن آنها در منجلاب افيوني جلوگيري کنند.

فرمانده انتظامي استان "گلستان" به خانواده ها هشدار داد، آگاهي از مضرات و خطرات مواد مخدر براي انسان و جامعه مي تواند نقش بسزايي در کاهش مصرف انواع مواد مخدر داشته باشد و از مردم درخواست کرد، نسبت به اين ماده افيوني حساسيت بيشتري نشان دهند و براي پيشگيري از آلوده شدن جوانان با پليس همکاري کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا